Suzuki’den Karbon Nötr hedefi!
Japon araba üreticisi Suzuki2030 mali yılı için “Büyüme Stratejisini” açıkladı.
Suzuki 2030 mali yılı için karbon nötr bir toplumun gerçekleştirilmesi için paha biçilmez planları uygulamaya hazırlanıyor. Bununla Suzuki Hindistan, ASEAN ve Afrika gibi gelişmekte olan ülkelerin ekonomik büyümelerine katkı sağlarken, ana faaliyet bölgeleri olan Japonya, Hindistan ve Avrupa’da faaliyetlerine devam edecektir. Şirket, müşteri odaklı ürün ve hizmetler geliştirmeyi ve faaliyet gösterdiği ülke ve bölgelerle birlikte büyümeyi hedeflemektedir. SuzukiBenzersiz çözümler yaratmaya odaklanacak.
karbon nötr hedef
Suzuki Japonya ve Avrupa’da 2050’ye, Hindistan’da ise 2070’e kadar her hükümetin belirlediği tarihlerle uyumlu olarak karbon nötr olmayı hedefliyor. Şirket, müşterilerin seçeneklerini genişletme ve her bölgenin ihtiyaçlarını karşılayan ürün ve hizmetler sunma yaklaşımıyla her bölge için karbon nötr hedeflerine ulaşmak için çaba göstermeye devam edecek.
6 farklı kompakt SUV yollara çıkacak
Suzuki2023 mali yılı ile Japonya’dan başlayarak ticari küçük %100 elektrikli araç modellerini pazara sunacak ve 2030 mali yılına kadar 6 farklı kompakt SUV ve küçük aracı piyasaya sürmeyi planlıyor. Ayrıca küçük ve kompakt araçlar için yeni hibrit araçlar geliştirecek. ve bunları %100 elektrikli araçlarla birleştirerek müşterilerine güçlü bir çeşitlilik sunuyor.
Suzuki Avrupa’da ise 2024 mali yılında %100 elektrikli araçlar sunacak ve 2030 mali yılına kadar 5 modeli daha pazara sunarak SUV ve B segmenti ürün gamını genişletecek. Suzuki ayrıca her bir Avrupa ülkesinin çevresel düzenlemelerine ve müşteri gereksinimlerine esnek bir şekilde yanıt verecektir. Hindistan’da, 2024 mali yılında Auto Expo 2023’te duyurulan %100 elektrikli SUV modelini tanıtacak ve 2030 mali yılına kadar 6 modeli piyasaya sürecek. Suzuki, kapsamlı bir ürün ve hizmet yelpazesi sağlamak için yalnızca %100 elektrikli araçlar sunmayacak. , aynı zamanda CNG, biyogaz ve etanol yakıtlarının bir karışımını kullanan karbon-nötr içten yanmalı motorlu araçlar.
Motosikletlerin popülaritesi artmaya devam edecek
Suzuki, 2024 mali yılında küçük ve orta boy motosikletler için günlük işe gidip gelme, okul veya alışveriş için %100 elektrikli bir araç sunacak. 2030 yılına kadar 8 yeni %100 elektrikli modeli pazara sunmayı ve elektrikli motosiklet yelpazesinde %25 pay almayı planlıyor. Şirket ayrıca şenlik amacıyla büyük motosikletler için karbon nötr yakıtlar kullanmayı düşünüyor.”
dıştan takmalı motorlar için karbon nötr
Suzuki, küçük güçlü dıştan takmalı motorlar için ilk %100 elektrikli modelini 2024 mali yılında piyasaya sürecek. 2030 mali yılına kadar %5’i elektrikli modellerden oluşan 5 yeni modeli piyasaya sürmeyi hedefliyor. Marka ayrıca karbon kullanmayı planlıyor. daha büyük güçlü dıştan takmalı motorlar için nötr yakıtlar.
Yeni nesil elektrikli ulaşım
Suzuki, üst düzey elektrikli araç da dahil olmak üzere çeşitli elektrikli ulaşım seçenekleri üzerinde çalışmaya devam ediyor. Bu çalışma aynı zamanda sürücü belgelerini isteyerek iade eden kişiler için yeni bir ulaşım şeklini de ortaya koymaktadır. KUPO, emektar araçların bir evrimidir. Mobile Mover ise M2 Labo ile birlikte geliştirilen çok amaçlı bir robot taşıyıcı. Suzuki, müşteri ihtiyaçlarının çeşitlenmesi ve ortamdaki değişikliklerin yarattığı yeni pazar segmentlerindeki varlığını destekleyen küçük taşımacılık çözümleri sunacak.
Fabrikalar 2035 mali yılına kadar karbon nötr olacak
Suzuki, 2030 yılında üretimin nasıl olması gerektiğini gösteren Suzuki Akıllı Fabrika kurulumlarını desteklemektedir. Böylece dünyanın dört bir yanındaki insanların ulaşım araçlarını garanti eden bir şirket olmaya devam edecektir. Suzuki’nin “Sho-Sho-Kei-Tan-Bi” (Smaller, Less, Lighter, Shorter, Beautiful) üretim prensibini dijitalleşme ile birleştirerek; veri, nesne ve enerji akışını optimize edecek, en aza indirecek ve basitleştirecektir. Bu girişimler sayesinde, yalın hale gelecek ve karbon nötrlüğü için mücadele edecek.
Suzuki’nin Japonya’daki en büyük üretim merkezi olan Kosai Fabrikası’nda, gücün verimli ve optimum kullanımı için boyama tesislerinin yenilenmesi ve boyama teknolojilerinin güzelleştirilmesi amacıyla boyama tesislerinin CO2 emisyonunun %30 oranında azaltılması hedeflenmektedir. Tesis ayrıca güneş enerjisi üretimi de dahil olmak üzere yenilenebilir enerjilerden çevre dostu hidrojen üretiyor. Hidrojen, 2022’nin sonundan itibaren yakıt hücresi taşıyıcısının onay testleri için kullanılıyor.
Motosiklet üretim merkezi, Hamamatsu Fabrikasındaki güneş enerjisi üretim tesislerinin genişletilmesi de dahil olmak üzere, güç kullanımını azaltarak ve yenilenebilir enerjiye dönüştürerek, daha önce planlanan 2030 mali yılı öncesinde, 2027 mali yılında karbon nötr olmayı hedefliyor. Şirket, Hamamatsu Fabrikasında edindiği bilgi birikimini diğer fabrikalarda kullanarak 2035 mali yılında tüm fabrikalarında karbon nötr hale gelme girişiminde bulunacak.
Gübreden biyogaz elde edilecek
Biyogaz üretimi için Suzuki, Hindistan devlet kurumu Ulusal Süt Ürünleri Geliştirme Kurulu ve Asya’nın en büyük süt ürünleri üreticisi Banas Dairy ile bir mutabakat zaptı imzaladı. Şirket ayrıca Japonya’da inek gübresinden elde edilen biyogazdan elektrik üreten Fujisan Asagiri Biomass LLC’ye de yatırım yaptı ve çalışmalarına başlıyor.
Şirket, Hindistan’daki biyogaz operasyonlarının yalnızca karbon nötr noktaya katkıda bulunmadığına, aynı zamanda ekonomik büyümeyi desteklediğine ve Hint toplumuna katkıda bulunduğuna inanıyor. Gelecekte Afrika, ASEAN ve Japonya gibi bölgelerdeki diğer tarım alanlarına da yayılmayı düşünüyor.
Gelişmekte olan ülkelerin karbon nötrlüğüne ve ekonomik büyümesine katkı sağlayan Hindistan otomobil pazarının lideri Suzuki, CO2 emisyonlarının azaltılması konusunda gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasında uyum öngören Paris Anlaşması doğrultusunda hareket ediyor. Şirket, dünya çapındaki paydaşlarına katkıda bulunabileceğine inanıyor.
Verimli geliştirme için kapsamlı işbirliği
Suzuki genel merkezi, Yokohama Lab., Suzuki Ar-Ge Merkezi Hindistan ve Maruti Suzuki, geleceğin teknolojileri, ileri teknolojileri ve seri üretim teknolojilerindeki gelişmeleri paylaşarak verimli geliştirme için işbirliği yapacak. Ayrıca Suzuki İnovasyon Merkezi, Suzuki’nin Hindistan’daki konumunu güçlendirmek için yeni bağlantılar ve yenilikler arıyor. Şirket, start-up’lar, Suzuki Tedarikçiler Derneği ve Japonya ve Hindistan’daki üniversiteler dahil olmak üzere dış ortaklarla iş birliği yaparak üretim gücünü artıracak.
Suzuki, sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen ve otomobil endüstrisini çevreleyen zorlukların üstesinden gelen Toyota Motor Corporation ile ortaklığını derinleştirecek. suzuki; Otonom ve %100 elektrikli arabalar, gelecek vaat eden gelişmekte olan ülkelerde ticari genişleme, Hindistan’da karbon nötr olma ve çevreyi de dikkate alan geri dönüşüme dayalı bir toplum oluşturma dahil olmak üzere ileri teknolojiler geliştirmek için işbirliği yapmaya devam edecek.
2022 yılında kurulan kurumsal girişim sermayesi fonu Suzuki Global Ventures, her şirketin klasik faaliyet alanları çerçevesinin dışına çıkarak start-up şirketlerle faaliyetlerini hızlandırıyor. Şirket, müşteri ve topluluk sorunlarının analizine hizmet eden alanlarda yatırımlar yapacak ve start-up şirketlerle büyüyen ekosistemin gelişimine katkıda bulunacak.
Karbon nötr ve otonom için 2 trilyon yen yatırım
Suzuki, 2030 mali yılına kadar 2 trilyon Yen’i Ar-Ge harcamalarına ve 2,5 trilyon Yen’i sermaye harcamalarına olmak üzere toplam 4,5 trilyon Yen yatırım yapacak. 4,5 trilyon Yen’in 2 trilyon Yen’i elektriğe geçişle ilgili yatırımlar olacak ve 500 Yen’i Bunun milyar Yen’i pille ilgili yatırımlar olacak.
Ayrıca elektrifikasyon ve biyogaza geçiş gibi karbon nötr ve otonom alanlarda Ar-Ge harcamaları için 2 trilyon Yen yatırım yapmayı planlıyor. Ayrıca batarya, EV batarya tesisi ve yenilenebilir enerji santrallerinin inşası da dahil olmak üzere tesislere 2.5 trilyon Yen yatırım yapılması planlanıyor.
2022 mali yılı için konsolide net satış iddiası 4,5 trilyon Yen’dir. Bu, orta vadeli yönetim planında belirlenen 2025 mali yılı için 4,8 trilyon Yen hedefini aşarak hızla büyüyor. Şirket, büyümelerine katkıda bulunarak gelişmekte olan ülkelerle birlikte büyümek istiyor. Ayrıca, 2021 mali yılındaki net satış sonucunu 3,5 trilyon Yen’den 2030 mali yılında 7 trilyon Yen’e çıkarmak için çabalıyor.
>